Języki Obce w Szkole 5/2019

treść strony

Wielojęzyczność jako element kształcenia językowego

rok wydania

2019

miejsce wydania

Warszawa

Pozostałe informacje

wydawca

Wydawnictwo FRSE

język

POLSKI

Wszędobylskość angielskiego, określana poważniej jako status lingua franca tego języka we współczesnym świecie, jest faktem. Nauczyciele innych języków obcych często spotykają się z powątpiewaniem uczniów w celowość przyswajania tychże języków, skoro „wszędzie da się dogadać po angielsku”. Motywacja uczniów jest więc niewielka, podobnie jak efekty ich nauki. Nie trzeba nawet dodawać, że satysfakcji z pracy nauczycielskiej w takich warunkach właściwie nie ma. W dziale Temat numeru tego wydania „Języków Obcych w Szkole” skupiamy się na wielojęzyczności jako jednym z elementów edukacji językowej. Autorzy artykułów zgodnie uważają to zjawisko za pozytywne, przydatne i warte wszechstronnego wykorzystania. Zachęcamy do poznania ich punktów widzenia.

 

Więcej na stronie kwartalnika: www.jows.pl